W ramach współpracy proponujemy działania zmierzające do optymalizacji procesów zakupowych



Oferta firmy consultingowej Profitia

Strategia

Tworzymy strategie zakupowe wpisujące się w cele całego przedsiębiorstwa.

Narzędzia

Oceniamy możliwość uzyskania oszczędności w poszczególnych kategoriach zakupowych.

Procesy

Badamy istniejącą organizację zakupową oraz pomagamy w jej usprawnieniu.

Organizacja

Dokonujemy analizy procesów zakupowych.

Oszczędności

Oceniamy możliwość zastosowania bardziej efektywnych narzędzi zakupowych.

Od 10 lat wprowadzamy na polski rynek najlepsze praktyki zakupowe

Oferta

  • Strategia
  • Narzędzia
  • Procesy
  • Organizacja
  • Oszczędności

Jako że wywodzimy się z doradztwa strategicznego, posiadamy głęboką wiedzę i doświadczenie w opracowywaniu strategii korporacyjnych, szczególnie w obszarze zakupów.

Oferujemy ustrukturyzowane podejście, przekładając cele firmy (np. poziom EBIT, pozycja na rynku) na wytyczne dotyczące procesu, organizacji oraz sourcingu.

Możemy również zapewnić ukierunkowane wsparcie w poszczególnych obszarach strategicznych poprzez:

  • Rozwój systemu zakupów KPI (cele w zależności od roli w organizacji, systemu motywacyjnego, zautomatyzowanych narzędzi śledzenia KPI)
  • Transformację zakupów

 

 

WYZWANIA, W KTÓRYCH MOŻEMY POMÓC:

  • Ocena obecnej strategii zakupowej
  • Ocena strategii korporacyjnej pod kątem celów strategicznych i wyzwań do realizacji dla obszaru Zakupów
  • Dekompozycja celów strategicznych przedsiębiorstwa (np. docelowy poziom EBIT, ROE, ROCE) i przełożenie na obszar / cele dla Zakupów
  • Budowa systemu kluczowych mierników efektywności (KPI) dla obszaru Zakupów, wypracowanie wartości docelowych i ścieżki dojścia
  • Wdrożenie systemu KPI w organizacji (warsztaty z tematyki zarządzania przez cele, budowa narzędzia informatycznego do śledzenia osiąganych wartości dla poszczególnych mierników, budowa systemu do raportowania i zarządzania miernikami dla kadry menedżerskiej
  • Budowa strategii zakupowej dla koncernów / holdingów zdecydowanych na wdrożenie zakupów centralnych
  • Szczegółowa strategia zakupowa na poziomie kategorii w ramach centralizacji zakupów – możliwość rozszerzenia o szacunek oszczędności, proponowane zmiany organizacyjne, procesowe i narzędziowe

 

Dwuetapowe podejście usprawniające wykorzystanie narzędzi i metod:

  • Ocena możliwości stopnia wykorzystania aktualnych narzędzi w procesie osiągania oszczędności
  • Szybka poprawa możliwości wykorzystania stosowanych narzędzi.

 

Posiadamy stosowne doświadczenie w zakresie analizy systemów zakupów w odniesieniu do ich atrakcyjności i efektywności.

Dysponujemy najlepszymi i gotowymi do użycia przykładami narzędzi i metod, takich jak drzewa zakupowe, RFI/RFP, analizy wydatków zakupowych i wiele innych.

 

WYZWANIA, W KTÓRYCH MOŻEMY POMÓC:

  • Wykorzystanie narzędzi e-procurement- eRFX oraz aukcji elektronicznych
  • Wykorzystanie Ms Excel w zakupach
  • Skuteczne prezentacje zakupowe
  • Opracowanie draftów/ formatów zapytania o informacje/ ofertowego/ o cenę
  • Wymagania dotyczące systemu IT wspierającego zakupy
  • Budowa oraz wdrożenie bazy dostawców
  • Ankieta satysfakcji dostawców
  • Analityczne wsparcie negocjacji
  • Audyt potencjalnych/ aktualnych dostawców

 

Oferujemy jako analizę stanu wyjściowego 2-etapową ocenę stosowanych narzędzi zakupowych:

  • Mapowanie kluczowych działań zakupowych – wskazanie kroków oraz uczestników
  • Wskazanie nieefektywności dla których proponowane są odpowiednie rozwiązania.

 

Pomiar czasu trwania kluczowych etapów procesu zakupów; utworzenie wewnętrznego benchmarku w celu pokazania obszarów i jednostek działających poniżej rynkowych standardów.

Procesy docelowe – wsparcie w koncepcji i wdrażaniu (również wcześniej nie istniejących) oraz kształtowanie organizacji zakupowych poprzez nowe procesy oraz procedury).

 

WYZWANIA, W KTÓRYCH MOŻEMY POMÓC:

  • Mapowanie procesów
  • Definicja docelowych procesów
  • Przygotowanie + wdrożenie aktualizacji/ nowej procedury zakupowej
  • Zapewnienie udziału zakupów w procesie budżetowania
  • Definicja + wdrożenie zakupowych procesów kontrolingowych
  • Pomiar kroków procesów zakupowych – definicja i wdrożenie wskaźników
  • Pomiar obciążenia kupców – ilość postępowań/ zapotrzebowań

 

W ramach wsparcia w tym obszarze najczęściej na początku badamy zastaną organizację zakupową wskazując główne przyczyny nieefektywności w oparciu o koncepcję Kupca Wiodącego/ menedżerów kategorii zakupowej.

Możemy wesprzeć Klienta w trudnym okresie przekształceń w organizacji przyjmując odpowiedzialność za działania operacyjne w ramach Czasowego Zarządzania Zakupami (Interim Management).

Szeroki zakres szkoleń i coachingu we wszystkich obszarach zakupowych.

Organizacja szytych na miarę programów szkoleniowych - Akademii Zakupowych CIPS 

 

WYZWANIA, W KTÓRYCH MOŻEMY POMÓC:

  • Ocena organizacji zakupowej
  • Identyfikacja jednostek zakupowych zaangażowanych w/ realizujących proces zakupowy
  • Ocena potencjału pracowników jednostki zakupowej
  • Definicja ścieżki kariery + wymagań + planu rozwoju/ szkoleń
  • Podział organizacji na funkcje operacyjne/ transakcyjne, strategiczne
  • Definicja docelowej struktury zakupowej/ podział kategorii
  • Definicja poziomów hierarchii zakupowej – kupiec, analityk, kupiec wiodący, dyrektor itp.
  • Wdrożenie funkcji Kupca Wiodącego/ menadżera kategorii zakupowej – definicja warsztatu + wskazanie najlepszych praktyk
  • Organizacja szytego na miarę programu rozwoju kompetencji zakupowych

 

Najczęściej proponujemy dwuetapowe podejście:

  • Identyfikacja, pomiar i priorytetyzacja oszczędności
  • Trwałe wdrożenie zidentyfikowanych możliwości optymalizacji wydatków w kluczowych kategoriach
  • Posiadamy szeroką bazę benchmarków branżowych, przykładów referencyjnych oraz kluczowych czynników sukcesu projektów optymalizacji wydatków zakupowych.

    Naszą przewagę jest wiedza na temat różnych sektorów gospodarki pozwalająca szybko zidentyfikować i zrealizować potencjał oszczędności.

     

WYZWANIA, W KTÓRYCH MOŻEMY POMÓC:

  • Planowanie zakupów
  • Powiązanie celów firmy z zakupami – przełożenie na wynik, np. na zysk operacyjny (EBIT)
  • Kategoryzacja wydatków
  • Ocena potencjału oszczędności
  • Identyfikacja quick wins / kategorii do szybkiego wdrożenia
  • Wsparcie w sourcing wybranej kategorii
  • Wdrożenie programu sourcingowego (kilka kategorii poddawanych optymalizacji)
  • Przygotowanie negocjacji w wybranej kategorii
  • Udział w negocjacjach wybranej kategorii
  • Poszukiwanie alternatywnych dostawców
  • Optymalizacja zapisów umownych
  • Kalkulacja TCO
  • Definicja + wdrożenie SLAOpracowanie i wdrożenie alternatywnych strategii zakupowych – np. supplier fitness program/ supplier development strategy
  • Koncepcja i wdrożenie strategii Low Cost Country Sourcing
  • Organizacja + wdrożenie Grup Zakupowych
  • Centralizacja zakupów w Grupie Kapitałowej / wewnątrz organizacji

 

BVP bridge

Best Value Procurement

więcej 

 

purchase groups

Grupy zakupowe

więcej

efektywnosc energetyczna

Efektywność energetyczna

więcej

DDMRP

System DDMRP

więcej

Wdrożenie RODO może zostać wykonane całkowicie bezkosztowo - skontaktuj się z nami i otrzymaj formularz do oferty!

Formy współpracy

  • Projekty doradcze

    Najczęstsza, standardowa forma współpracy, którą oferujemy. Prowadzone przez nas projekty zawsze realizowane są przez łączony zespół złożony z pracowników PROFITII i Klientów, z określonym zakresem czasowym i przedmiotowym, i oczywiście kończą się wymiernymi efektami dla Klientów.
  • Interim management (zarządzanie tymczasowe)

    Jest to specyficzny rodzaj współpracy. W określonych przypadkach nasi konsultanci mogą w ramach zarządzania tymczasowego przejąć częściowo odpowiedzialność za działalność operacyjną obszaru zakupów u Klienta. Taki model stosują np. firmy przekształcające przy pomocy konsultantów zakupy w profesjonalną organizację opartą na koncepcji Kupca Wiodącego. Ważną cechą takiego modelu współpracy jest jego przejściowość – zwykle do momentu powołania osoby na stałe zajmującej dane stanowisko.
  • Szkolenia

    Oferujemy szeroką bazę szkoleń ze wszystkich zagadnień zakupowych. Współpraca w ramach szkoleń obejmuje na ogół kilka dni dedykowanych warsztatów dla kupców z najbardziej przydatnych dla nich grup tematycznych (np. analizy zakupowe, budowa portfela dostawców, negocjacje) ustalonych z kadrą zarządzającą.
  • Coaching

    Dedykowane wsparcie zwykle dla menedżerów obszaru zakupowego. Może przyjąć formę jednorazowego kilkugodzinnego spotkania bądź serii spotkań w celu przekazania wiedzy nt. metodyki zakupów, najlepszych praktyk rynkowych i konkretnych menedżerskich wyzwań.
  • 1

Elastyczność wynagrodzenia

  • Model wynagrodzenia

    Naszą ambicją jest oferowanie Klientom profesjonalnych usług doradczych, dzięki którym w wymierny sposób będą mogli usprawnić działanie obszaru zakupowego w firmie. Chcemy też być wynagradzani za konkretne osiągnięte z Klientami rezultaty i chętnie współpracujemy w oparciu o elastyczne formy wynagrodzenia, takie jak „premia za zadowolenie” czy „premia za wynik„
  • Wynagrodzenie stałe

    Ustalony budżet projektu w oparciu o stałą dzienną stawkę za konsultantaZastosowanie: Koncepcyjne projekty mające na celu zmianę strategii lub zmianę operacyjną
  • Stałe + „premia za zadowolenie” (satisfaction fee)

    Stała stawka plus premia za zadowolenie Klienta z dostarczenia wyników projektu Zastosowanie: Koncepcyjne projekty i wdrożenia zmian w organizacji, procesach, narzędziach i metodach Klienta
  • Stałe + „premia za wynik” (success fee)

    Premia za ryzyko Stałe wynagrodzenie plus % uzyskanych oszczędności
  • 1

Zaufali nam

  • logo ZAKŁADY AZOTOWE PUŁAWY
  • logo TUI
  • logo Tauron
  • logo Szpital w Kościerzynie
  • logo PZU
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kontakt

  kontakt (@) profitia.pl
  + 48 22 350 90 91
  + 48 22 350 90 91
 Al. Niepodległości 58, Warszawa

Zapisz się na newsletter