Chartered Institute of Procurement and Supply

CIPS jest największą globalną organizacją zrzeszającą profesjonalistów z obszaru Zakupów

Profitia - Certyfikowany partner CIPS w Polsce

Certyfikowany partner CIPS w Polsce

CIPS

Chartered Institute of Procurement and Supply jest największą globalną organizacją zrzeszającą profesjonalistów z obszaru Zakupów. Jej nadrzędnym celem, jako organizacji non-profit, jest zwiększanie wiedzy i kompetencji zakupowych swoich członków - zarówno indywidualnych, jak też korporacyjnych.

CIPS

Chartered Institute of Procurement and Supply to najwieksza międzynarodowa instytucja zrzeszająca profesjonalistów z obszaru zakupów. Jest organizacją non-profit, której nadrzędnym celem jest zwiększanie wiedzy i kompetencji zakupowych jego członków - zarówno indywidualnych, jak też korporacyjnych i tym samym podniesienie rangi zawodu „kupców” w organizacji. CIPS m.in. szkoli i certyfikuje organizacje zakupowe największych firm świata z wielu branż m.in. z branży naftowej, farmaceutycznej i finansowej.

 

CIPS został założony w 1932 r., a w 1992 r. otrzymał elitarny statut królewski (royal charter). Obecnie zrzesza 200 000 członków, działa w ponad 150 krajach i w tej chwili jest największą i najbardziej prestiżową organizacja zakupową na świecie.

 

Od czerwca 2014 r. jesteśmy wyłącznym Partnerem CIPS w Polsce i z sukcesem szerzymy najlepsze praktyki zakupowe szkoląc i pomagając w procesie certyfikacji zarówno profesjonalistom, jak i korporacjom.

Zapraszamy na 10. edycję programu przygotowującego managerów do egzaminów CIPS!

Kluczowe informacje nt. Instytutu CIPS

Status
królewski

Organizacja
nie nastawiona
na zysk

Nadawanie

certyfikatów

Organizacja

członkowska

Rozwiązania dla organizacji

Przygotowujemy ocenę wiedzy i kompetencji pracowników zakupowych na podstawie dedykowanego kwestionariusza online (Sourcing Knowledge Questionnaire).

 

  1. Benchmarking na tle 10.000 uczestników badania
  2. Wskazanie rekomendowanych ścieżek rozwoju dla poszczególnych Kupców i całej Organizacji
  3. Program szkoleń zamykających największe luki kompetencyjne w organizacji

Baza kilkudziesięciu modułów szkoleniowych online (ponad 250 godzin szkoleniowych), oparta o najnowszą wiedzę zakupową, interaktywne ćwiczenia i testy sprawdzające postęp przyswajania wiedzy. Możliwość zdalnego śledzenia postępów przez menedżerów zakupowych, stawiania celów i weryfikacji osiągnięć kupców

Proponujemy kompleksowy program budowy kompetencji i rozwoju kupców (w oparciu o ponad 50 rodzajów dostępnych szkoleń, dopasowany do potrzeb i sytuacji klienta, idealnie opracowany w oparciu o badanie luk kompetencyjnych kupców

Wielowymiarowe badanie poziomu rozwoju funkcji zakupowej w organizacji na podstawie kompleksowej analizy porównawczej z rozwiniętymi firmami międzynarodowymi i międzynarodowego Standardu Zakupowego CIPS (zestaw najlepszych praktyk w Zakupach opracowany na we współpracy z ponad 1000 praktyków Zakupowych z całego świata).


Wskazanie luki kompetencyjnej i planu działań do realizacji, aby możliwa była certyfikacja na danym poziomie. Przyznany certyfikat jest dowodem wysokiego poziomu rozwoju funkcji zakupowych organizacji i zgodności z dobrymi międzynarodowymi praktykami w tym obszarze.

Certyfikacja indywidualna

W praktyce certyfikat CIPS jest zakupowym odpowiednikiem takich prestiżowych certyfikatów jak CFA dla finansistów czy ACCA dla księgowych i audytorów.

 

Celem indywidualnego rozwoju członków CIPS jest zazwyczaj przejście kilkuletniego procesu certyfikacji, zaliczenia około 20 egzaminów i otrzymanie na jej końcu tytułu MCIPS (Member of CIPS). Jednak sugerowane kursy zależą od indywidualnego doświadczenia zakupowego, dla osób z wieloletnią praktyką w zawodzie mamy przygotowane specjalne ścieżki.

Jego otrzymanie daje ekspertom zakupowym zdecydowaną przewagę konkurencyjną na rynku pracy. W Polsce tytuł ten jest niestety jeszcze mało rozpowszechniony, jednak jego rozpoznawalność u w krajach Europy Zachodniej i w pozostałej części świata jest wysoka co powoduje, że jest on często traktowany jako niezbędne wyróżnienie skutecznego i doświadczonego Kupca.

Według badań, Kupcy certyfikowani przez CIPS zarabiają rocznie średnio 5 % - 10 % więcej od średniej na zakupowych stanowiskach menedżerskich. Ponadto otrzymanie certyfikatu CIPS daje też dostęp do rozległych materiałów oraz uprawnia do uczestniczenia w konferencjach i głosowaniach do władz Instytutu.

Standardowa ścieżka rozwoju w Instytucie obejmuje 6 poziomów:

 

  1. Certificate in procurement and supply operations
  2. Advanced certificate in procurement and supply operations
  3. Diploma in procurement and supply
  4. Advanced diploma in procurement and supply
  5. Professional diploma in procurement and supply
  6. MCIPS (tj. Full Membership in CIPS)

Organizujemy szyte na miarę programy rozwoju kompetencji zakupowych - Akademię CIPS!

Doskonalenie Kupców / Managerów zakupów

• Management Entry Route
• Corporate Award
• Professional Diploma
• Advanced Diploma

Doskonalenie organizacji
zakupowych

• Applied Learning

• Corporate Ethical Procurement and Supply

• Skills Analysis

• E-learning

CIPS - globalny lider w zakupach

NHGP Partnership (Washington)

UK
(Centrala)

Afryka
(Pretoria)

Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj)

Australia (Melbourne)

Chiny
(Pekin)

Kraje APAC (Singapur)

Polska
(Profitia - Warszawa)

Turcja
(Stambuł)