Łańcuchy dostaw muszą być globalne – tak jest szybciej, taniej i pewniej. Tylko czy na pewno? Pandemia poważnie zaburzyła panujący paradygmat – co najbardziej opłaca się dzisiaj?
⛓ Zdecydowana większość firm boryka się z dużymi problemami we wszystkich obszarach swojej działalności. W przypadku globalnych łańcuchów dostaw, wysyłka towarów z krajów, jak Chiny, Malezja czy Wietnam, do nie dawna liczona była w tygodniach. Zatłoczone porty, niedobory surowców, niestabilność gospodarcza i polityczna, wąskie gardła w transporcie wydłużyły ten czas do miesięcy. Problemy logistyczne i ograniczenia w handlu międzynarodowym to obecnie jedne z największych bolączek zwłaszcza firm produkcyjnych.
🚘 Podczas najbliższego webinaru z serii Zakupower pod lupę weźmiemy branżę automotive, jako jedną z tych, które najbardziej ucierpiały na skutek pandemicznych zaburzeń łańcuchów dostaw. Branża automotive jest też postrzegana jako kuźnia liderów łańcuchów dostaw, gdzie efektywność kosztowa musi spotykać się z szybkością działania i innowacyjnością.
💡 Mariusz Turek wspólnie z Bartoszem Strugaczem, Dyrektorem ds. Zakupów Grupowych w Grupie Wielton zastanowią się:
📌 Jak pandemiczne utrudnienia i panująca presja kosztowa wpłynęły na łańcuchy dostaw przemysłu samochodowego?
📌 Jak komunikować problemy wynikające z przerwanymi łańcuchami dostaw?
📌 Jakie mogą być alternatywy w obliczu ograniczonej dostępności surowców i komponentów?
📌 Jakie niestandardowe działania mogą pomóc liderom zakupowym? Czy near-shoring albo insourcing to dobre pomysły?
📌 Kiedy możemy spodziewać się ponownego usprawnienia globalnych łańcuchów dostaw? A może obecna sytuacja to "new normal" i nie ma już powrotu do czasów sprzed 2020 r.?
Kiedy: 09/12/2021 | 15.00
Czas trwania: 1 godzina
09/12/2021 | 15.00 - Zarejestruj się
Goście:
Bartosz Strugacz, Dyrektor ds. Zakupów Grupowych, Grupa Wielton
Moderator:
Mariusz Turek - Partner, Profitia