fbpx

Czym jest certyfikacja CIPS?

 

CIPS został założony w 1932 r., a w 1992 r. otrzymał elitarny statut królewski (royal charter). Obecnie zrzesza 106 000 członków, działa w ponad 150 krajach i jest największą i najbardziej prestiżową organizacja zakupową na świecie.


Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym czy jest zakupowy odpowiednik takich prestiżowych certyfikatów jak CFA dla finansistów czy ACCA dla księgowych i audytorów?
Tym właśnie odpowiednikiem są certyfikaty wydawane przez, mający swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii, CIPS (Chartered Institute of Procurement and Supply).


CIPS jest organizacją non-profit, której nadrzędnym celem jest zwiększanie wiedzy i kompetencji zakupowych jego członków - zarówno indywidualnych, jak też korporacyjnych i poprzez to podniesienie rangi zawodu „kupców” w organizacji. CIPS posiada produkty zarówno dla osób indywidualnych jak i dla firm. CIPS m.in. szkoli i certyfikuje organizacje zakupowe największych firm świata z wielu branż m.in. z branży naftowej, farmaceutycznej i finansowej. Certyfikaty przeznaczone są zarówno dla osób jak i przedsiębiorstw.


Otrzymanie certyfikatu CIPS daje przewagę konkurencyjną na naszym rynku pracy dla ekspertów zakupowych, ponieważ w Polsce jest on jeszcze mało rozpowszechniony. Jednocześnie rozpoznawalność certyfikatu w krajach Europy Zachodniej i w pozostałej części świata jest wysoka co powoduje, że jest on często traktowany jako niezbędne wyróżnienie skutecznego i doświadczonego Kupca.


Według badań, kupcy certyfikowani przez CIPS zarabiają rocznie średnio 5 % - 10 % więcej od średniej na zakupowych stanowiskach menedżerskich. Ponadto otrzymanie certyfikatu CIPS daje też dostęp do rozległych materiałów oraz uprawnia do uczestniczenia w konferencjach i głosowaniach do władz Instytutu.

Standardowa ścieżka rozwoju w Instytucie obejmuje 6 poziomów:
1. Certificate in procurement and supply operations
2. Advanced certificate in procurement and supply operations
3. Diploma in procurement and supply
4. Advanced diploma in procurement and supply
5. Professional diploma in procurement and supply
6. MCIPS (tj. Full Membership in CIPS)


Celem indywidualnego rozwoju członków CIPS jest zazwyczaj przejście kilkuletniego procesu indywidualnej certyfikacji, zaliczenia około 20 egzaminów i otrzymanie na jej końcu tytułu MCIPS (Member of CIPS). Jednak sugerowane kursy zależą od indywidualnego doświadczenia zakupowego, dla osób z wieloletnią praktyką w zawodzie mamy przygotowaną specjalne ścieżki.


Profitia jako wyłączny przedstawiciel CIPS w Polsce na wiele sposobów pomaga w uzyskaniu Certyfikatu.


Jeśli masz jakieś pytania – zapraszamy do kontaktu na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O Profitii

Batna team

Jesteśmy firmą rodzinną, z polskim kapitałem. Specjalizujemy się w obszarze doradztwa zakupowego.

Tym, co nas wyróżnia jest połączenie strategicznej perspektywy z elastycznością we współpracy biznesowej.

Od niemal 10 lat z sukcesem realizujemy projekty wykorzystując wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas współpracy z wiodącymi polskimi przedsiębiorstwami.

 

Dowiedz się więcej

Zaufali nam

  • logo ZAKŁADY AZOTOWE PUŁAWY
  • logo TUI
  • logo Tauron
  • logo Szpital w Kościerzynie
  • logo PZU
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kontakt

  kontakt (@) profitia.pl
  + 48 22 350 90 91
  + 48 22 350 90 91
 Al. Niepodległości 58, Warszawa