fbpx

 

Optymalizacja zakupów - Profitia

 

Usługi

Optymalizacja zakupów

Od wielu lat skutecznie usprawniamy dla naszych Klientów procesy i organizacje zakupowe generując wymierne oszczędności.

Narzędzia zakupowe

Doradzamy w doborze najlepszej metodyki i narzędzi zakupowych oraz pomagamy naszym Klientom w ich wdrożeniu.

Doradztwo w zakupach PZP

Nasi eksperci pomagają w efektywnym przeprowadzeniu postepowań w ramach Prawa Zamówień Publicznych.

Grupy zakupowe

Na bazie najlepszych światowych praktyk zakupowych zbudowaliśmy nowy na polskim rynku model konsolidacji zakupów.

Jak CIO może zwiększyć efektywność operacyjną poprzez digitalizację zakupów?

W dzisiejszej gospodarce wiele organizacji „digitalizuje” sposób prowadzenia działalności. Polega to m.in. na wdrażaniu systemów, które analizują zbiory danych w celu badania wzorców zachowań Klientów, czy ulepszenia procesów operacyjnych poprzez tzw. Internet of Things.

Jednak w dążeniu do zbudowania „cyfrowego” biznesu, zakupy są często pomijane, pomimo tego, że łączą się z wieloma funkcjami, odgrywając tym samym kluczową rolę w digitalizacji. Dyrektorzy IT, którzy nie zdają sobie sprawy z roli zakupów i nie potrafią ich zoptymalizować, narażają swoje organizacje na ryzyko. Sprawdźmy dlaczego.

Z jednej strony nieefektywne zarządzanie zakupami i wydatkami może okazać się bardzo kosztowne. Brak ujednoliconego i spójnego systemu w całym przedsiębiorstwie może spowodować, że wiele zakupów zostanie dokonanych ze źródeł pozakontraktowych lub ad hoc, przez co rabaty ilościowe nie będą w ogóle przyznawane. Co więcej, wykorzystywanie arkuszy kalkulacyjnych, dokumentów tekstowych lub papierowych formularzy znacznie wydłuża czas całego procesu zakupowego, a dodatkowo może prowadzić do błędów i jeszcze większej ilości straconego czasu.

Z drugiej strony zoptymalizowany system zakupów może przynieść znaczne korzyści. Ustandaryzowane praktyki zakupowe mogą zagwarantować najniższe ceny od dostawców, którzy dostarczą swoje najlepsze produkty i usługi. Scentralizowane zarządzanie zakupami eliminuje uciążliwe formalności i powielanie zadań oraz ogranicza wydatki ad hoc do minimum i pozwala w pełni je kontrolować. Może również zagwarantować, że wszystkie zainteresowane strony, w tym produkcja, marketing, sprzedaż, dział prawny, są zaangażowane w działania związane z zakupami na każdym etapie.

Przy tak dużej stawce, decyzje o tym, które oprogramowanie będzie najlepsze do wspomagania procesu zakupowego, powinny być podejmowane z dużą rozwagą przez osoby obejmujące stanowiska kierownicze, w tym dyrektorów IT. Co najważniejsze, takie decyzje nie powinny polegać na wybraniu najłatwiejszego rozwiązania, tak jak odbywa się to przy zwykłej modernizacji obecnie używanych modułów, ale powinny skupić się na znalezieniu najlepszego rozwiązania, które przyniesie największe korzyści dla organizacji.

STRATEGICZNA PLATFORMA ZAKUPOWA

Jaką platformę zakupową wybrać? Strategiczna platforma zakupowa musi być zarówno kompleksowa, jak i jednolita, obejmująca cały proces od planowania zakupów przez wybór dostawców, po rozliczanie płatności i zarządzanie przepływami pieniężnymi. Bez kompleksowego systemu umowa z dostawcą może zostać wynegocjowana, ale przekazanie jej do działu prawnego w celu zatwierdzenia zajmie tygodnie. Dodatkowo powszechnym błędem jest sytuacja, w której użytkownicy biznesowi nie wykorzystują w pełni wynegocjowanych warunków przy zamówieniach z uwagi na brak integracji z systemem zakupowym. Manualne pilnowanie zapisów umownych z dostawcami przy codziennej pracy, gdzie często wszystko wymagane jest na wczoraj kończy się zwykle fiaskiem. W rezultacie firma traci czas i oszczędności.

Strategiczna platforma zakupowa powinna automatycznie wdrażać nową umowę z dostawcą w całej firmie. Dzięki temu korzystne warunki, wynikające z nowej umowy natychmiast wejdą w życie. Właściciele kategorii nie będą musieli tworzyć pięćdziesiątej tabeli w Excelu, potwierdzającej oszczędności i odchylenia od zaplanowanych założeń i wyjaśniania dlaczego tak się stało. Będą mogli poświęcić swój czas na tworzenie wartości dodanej w firmie.

ZAKUPY W CHMURZE

W ciągu ostatniej dekady chmura stała się idealną platformą dla wielu aplikacji, także dla tych związanych z zakupami. Platformy chmurowe zapewniają wysoki poziom dostępności, wydajności, stabilności i skalowalności. Dodatkowo rozwiązania te wiążą się z niższymi kosztami całkowitego posiadania, wysokim poziomem SLA oraz bezpieczeństwem danych. 

Oprogramowanie oparte na chmurze można zaprojektować z myślą o skalowalności. Relatywnie szybko i przy niskich nakładach można zwiększyć pojemność, wdrożyć dodatkowe funkcjonalności, dostosować system do zmian w organizacji.

Nie można pominąć kolejnej korzyści chmury: gdy organizacje korzystają z usług w chmurze, pracownicy nie muszą wykonywać czasochłonnych zadań IT, co umożliwia im skupienie się na budowaniu wartości dodanej w firmie.

Przykłady kompleksowych platform zakupowych w chmurze*:

 Źródło: :Forrester –The Forrester Wave: eProcurement, Q2 2017 –May 2017; Gartner –Magic Quadrant for Strategic Sourcing Application Suites –Aug 2018;  Forrester –The Forrester Wave: SVM Tool Set, Q1 2013;  Gartner –"Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites“ –May 2018; Forrester –The Forrester Wave: Contract Life-Cycle Management, Q3 2016; Forrester –The Forrester Wave: Services Procurement Q1 2017 –Mar 2017; Forrester –The Forrester Wave: Supplier Risk And Performance Management Platforms, Q1 2018 –Feb 2018

WNIOSKI

W dobie biznesu cyfrowego liderzy IT powinni dążyć do zmiany i wzrostu wydajności we wszystkich obszarach swojej firmy, w tym zakupów. Poszukując strategicznego systemu zakupów, liderzy powinni szukać platformy opartej na chmurze, która jest zarówno kompleksowa, jak i jednolita, obejmująca cały proces od planowania zakupów, przez wybór dostawców, po rozliczanie płatności i zarządzanie przepływami pieniężnymi. Powinni również pamiętać, że być może najważniejszą rzeczą na każdej platformie jest to, że będzie ona ciągle używana - platforma powinna zawierać więc intuicyjny, konfigurowalny interfejs użytkownika z możliwością działania z telefonu komórkowego lub tabletu. Zespoły informatyczne przedsiębiorstw dysponujące taką wiedzą  będą w stanie wspierać obszary zakupów w identyfikacji właściwej platformy zakupowej w chmurze do napędzania cyfrowej transformacji.

 

*Źródło: :Forrester –The Forrester Wave: eProcurement, Q2 2017 –May 2017; Gartner –Magic Quadrant for Strategic Sourcing Application Suites –Aug 2018; Forrester –The Forrester Wave: SVM Tool Set, Q1 2013; Gartner –"Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites“ –May 2018; Forrester –The Forrester Wave: Contract Life-Cycle Management, Q3 2016; Forrester –The Forrester Wave: Services Procurement Q1 2017 –Mar 2017; Forrester –The Forrester Wave: Supplier Risk And Performance Management Platforms, Q1 2018 –Feb 2018

CIPS

cipsChartered Institute of Procurement and Supply roku jest największą globalną organizacją zrzeszającą profesjonalistów z obszaru Zakupów. Jej nadrzędnym celem, jako organizacji non-profit, jest zwiększanie wiedzy i kompetencji zakupowych swoich członków - zarówno indywidualnych, jak też korporacyjnych.

Właśnie trwa nabór na siódmą edycję PEDP - programu przygotowującego managerów do egzaminów CIPS.

Dowiedz się więcej

Wartości

W PROFITII wszyscy kierujemy się wspólnymi wartościami. Pozwalają nam one lepiej integrować się jako zespół oraz przedstawiać naszym Klientom spójny, wyrazisty wizerunek firmy.

Profesjonalizm

Z sukcesem łączymy doświadczenie z doradztwa strategicznego z wiedzą o zakupach, zdobytą podczas wieloletniej pracy z Klientami różnych branż sektora publicznego, jak i prywatnego. Pozwala nam to oferować najlepszej jakości produkty doradcze oraz rozwiązywać nawet najbardziej skomplikowane problemy biznesowe naszych Klientów.

Innowacyjność

Nie zadowalają nas standardowe, wzięte "z półki" produkty konsultingowe. Aby zapewnić naszym Klientom trwały wzrost wartości firmy, razem z nimi opracowujemy i wdrażamy innowacyjne rozwiązania. Dzięki doświadczeniu oraz współpracy z międzynarodową siecią ekspertów akademickich i branżowych potrafimy zapewnić nowe spojrzenie i alternatywne podejście.

Integralność i etyka

W codziennych kontaktach z klientami stosujemy jasny kodeks postępowania, który pozwala nam z powodzeniem sterować zmianami w trudnym i burzliwym otoczeniu biznesowym. Od siebie i innych wymagamy przestrzegania najwyższych standardów etycznych, a także dbamy o najwyższą jakość naszych produktów i procesów.

Zorientowanie na wyniki

Nasze działania nastawione są zawsze na poprawę wyników naszych klientów, a nie produkcję dokumentów - w tym ostatnim, uczciwie przyznajemy, jest wiele firm doradczych lepszych niż my. Naszą największą ambicją jest pokazanie klientowi na koniec projektu osiągniętej poprawy wyników jako wielokrotności kosztu wspólnego projektu.

Statystyki Profitia

8

Liczba firm z Top 10 w Polsce, z którymi pracujemy

50 mld PLN

Wolumen wydatków zakupowych naszych Klientów

2 000

Liczba zakupowców, dla których pracujemy

>500 mln PLN

Wolumen oszczędności wygenerowanych dla naszych Klientów

Artykuły

Conference Future of Procure...

Conference Future of Procurement

The Chartered Institute of Procurement and Supply invites you to a conference "Future of Procurement. How to b...

Raport płacowy CIPS i Hays 2...

Raport płacowy CIPS i Hays 2019

Jak zmieniły się wynagrodzenia Kupców na przestrzeni lat i czy warto dalej rozwijać się w tym kierunku?

Jak CIO może zwiększyć efekt...

Jak CIO może zwiększyć efektywność operacyjną poprzez digitalizację zakupów?

W dzisiejszej gospodarce wiele organizacji „digitalizuje” sposób prowadzenia działalności. Polega to m.in. na...

Webinar: 3 sposoby na efekty...

Webinar: 3 sposoby na efektywne zakupy

Zapraszamy na bezpłatny webinar: 3 sposoby na efektywne zakupy w erze nowych technologii. Startujemy 03.04.201...

Zaufali nam

  • logo ZAKŁADY AZOTOWE PUŁAWY
  • logo TUI
  • logo Tauron
  • logo Szpital w Kościerzynie
  • logo PZU
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kontakt

  kontakt (@) profitia.pl
  + 48 22 350 90 91
  + 48 22 350 90 91
 Al. Niepodległości 58, Warszawa